بهینه سازی سئو

بهینه سازی سئو سایت | سئو وبسایت | SEO

بهینه سازی سئو یا وب سایت چیست؟

بهینه سازی سئو (Search Engine Optimization) یا سئو سایت جهت موتورهای جستجو، فرآیندی است که جدای از اهمیت آن در حضور مناسب در موتورهای جستجوی معتبر ، می تواند بازدهی وب سایت را افزایش داده و موجب جذب مخاطبان بیشتری جهت بازدید از سایت شما شود.

تمام استانداردهای لازم جهت بهینه سازی وب سایت برای بهبود عملکرد وب سایت ها تدوین شده است.

  • سئو (search-engine-optimization(SEO روشی برای ارتقاء یک وب سایت به منظور افزایش تعداد بازدیدکننده هایی است که از موتور های جستجو دریافت می کند.
  • سئو جنبه های متفاوتی دارد،از کلماتی که در وب سایت استفاده می کنید گرفته تا کیفیت لینک هایی که دیگر سایت ها به شما می دهند.
  • به عبارت دیگر سئو به این معناست : “اطمینان از این که ساختار وب سایت به سادگی و راحتی برای موتور جستجو قابل فهم است.
  • سئو تنها درباره ی “موتور” ها نیست بلکه در طرف مقابل به معنای ساخت وب سایت به طوری است که برای کاربران خوشایند باشد.

با توجه به اینکه بیش از 85 درصد ورودی بازدید وبسایت ها از طریق موتورهای جستجو انجام می پذیرد، جای هیچ گونه شک و شبهه ای نیست که یکی از مهمترین روش های افزایش بازدید سایت ، سئو و بهینه سازی وب سایت می باشد. این موضوع آنجا اهمیت بیشتری پیدا می کند که بدانیم عمده بازدید کنندگان ورودی از طریق موتورهای جستجو هدفمند بوده و به دنبال محصولات و خدمات شما هستند.

  • به عبارت دیگر می توانیم امیدوار باشیم بیشتر این بازدید کنندگان می توانند تبدیل به مشتری واقعی شوند. با توجه به هزینه کمتر این روش در مقابل سایر راه های بازاریابی و تبلیغات ، و همچنین بازدهی بالای آن و قابلیت سنجش روندو نتایج کار بطور شفاف، می توان اذعان کرد بهترین سرمایه گذاری در زمینه تبلیغات و بازاریابی در دنیای امروز ، بهره مندی خدمات سئو و بهینه سازی وب سایت است و چون تاخیر در شروع آن موجب عقب ماندن از رقبا است، همین امروز جهت اقدام در زمینه افزایش بازدید سایت و مشاوره سئو و برگزاری جلسه با کارشناسان ما در وب رمز تماس حاصل نمایید.

فزایش ترافیک طبیعی سایت

با سئوی اصولی، به مرور زمان موتورهای جستجو اعتبار بیشتری برای شما قائل می‌شوند و ورودی سایت شما به صورت کاملاً طبیعی و پایدار افزایش پیدا خواهد کرد.

حالا یک قدم به جلو می‌رویم و از بهینه سازی متن به بهینه سازی عکس می‌رسیم. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید این دو در واقع تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. با اینکه متن و عکس در ظاهر ممکن است متفاوت به نظر برسند، اما برای اینکه به موتورهای جستجو بفهمانید که موضوع عکس شما چیست، باید با استفاده از متن جایگزین، عکس خود را توصیف کنید.

همچنین باید بدانید که استفاده از متن جایگزین برای موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارد چرا که وقتی توضیحی برای تصاویر سایت خود می‌نویسید، گوگل این توصیف را ایندکس می‌کند و وقتی کاربری موضوع مشابه با عکس شما را در گوگل سرچ کند، عکس شما به کاربر نشان داده می‌شود. بنابراین قوانینی که برای محتوای مقاله شما اعمال می‌شوند، در مورد توضیحات عکس هم صدق می‌کند.

  • صفحاتی همچون درباره ما، تماس با ما یا دیگر مواردی که دائماً در منوی هدر یا فوتر سایت شما تکرار می‌شوند، نیازی به لینک‌دهی مجدد در محتوای صفحه ندارند. بهتر است تنها به محتوایی لینک دهید که در بخش‌های تکرار شونده‌ سایت همچون هدر و فوتر، وجود ندارند. این کار باعث می‌شود که کاربر راحت‌تر به محتوای درونی و مخفی‌تر سایت شما دسترسی داشته باشد.

بعضی از وب‌مستران تلاش میکنند تا با افزایش محتوای صفحه، جایگاه خود در گوگل را بهبود دهند. ولی در بسیاری موارد این محتوای اضافی برای کاربر مناسب نیست یا عبارات نامفهوم و تکراری در آن زیاد دیده می‌شود در نتیجه با پنهان کردن آن در صفحه کاری میکنند که تنها گوگل به این بخش ها دسترسی داشته باشد و از دید کاربران خارج شود..

اما اضافه کردن محتوای پنهان، یکی از تکنیک سئو کلاه سیاه و به طور خاص تر بهینه سازی بیش از حد برای گوگل محسوب میشود. در حقیقت، زمانی که محتوایی به صفحه اضافه کنید که از دید کاربر پنهان باشد، قوانین گوگل را نقض کرده‌اید.

بد نیست بدانید که گوگل به خوبی متوجه محتوای مخفی در صفحه سایت شما می‌شود. در واقع الگوریتم‌های گوگل با دسترسی به کدهای CSS، قادرند تمام محتوای صفحه شما (چه پنهان و چه غیرپنهان) را بررسی کنند. نمونه هایی از روش های پنهان کردن محتوا که برای گوگل قابل درک است عبارتند از:

  • مخفی کردن لینک در یک کاراکتر کوچک مانند نقطه، کاما یا یک حرف
  • استفاده از کد CSS برای قرار دادن محتوا خارج از صفحۀ نمایش داده شده به کاربر
  • مخفی کردن متن مورد نظر با استفاده از یک تصویر بر روی آن
  • به کار بردن رنگ فونت مشابه با پیش‌زمینه برای پنهان کردن متن
  • استفاده از فونت با اندازه صفر

البته مخفی بودن محتوا همیشه یک فاکتور منفی در سئو محسوب نمیشود بلکه در بسیاری موارد مانند منوهای بازشونده، تب ها، نشانه گذاری های استاندارد و … محتوایی در صفحه وجود دارد که در نگاه اول برای کاربر قابل مشاهده نیست. گوگل تفاوت این نوع محتوا را با محتوایی که بیش از حد بهینه سازی شده کاملا درک میکند.

یکی از دو تکه پازل سئو، بهینه سازی ساختار وب سایت و محتوای آن است.

کیفیت و عملکرد وب‌سایت شما نه تنها بر رتبۀ شما در موتورهای جستجوگر تاثیرگذار است، بلکه در ارتقای تجربۀ کاربر نیز موثر می‌باشد. ما بهترین تکنیک‌ها و استانداردهای بهینه‌سازی را برای شما بکار خواهیم بست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد