الگوریتم کبوتر گوگل چیست

الگوریتم کبوتر گوگل چیست و چه تاثیری روی رتبه سایت شما دارد؟


نتایجی که گوگل به من نشان داده در اکثر مواقع نیازم را کاملاً برطرف کرده است. اما پشت این نتایج مفید و ارزشمند گوگل که هر جستجو را بر اساس موقعیت مکانی و محلی به من نشان می‌دهد چیست؟ بله! الگوریتم کبوتر گوگل.

موقعیت مکانی یا لوکیشن، معیار جدید گوگل برای رتبه‌بندی

اجازه دهید طور دیگری به قضیه نگاه کنیم. همانطور که می‌دانید سازوکار موتور جستجوی گوگل بر اساس محتواست. در واقع برای گوگل فرقی نمی‌کند که محتوای مورد نیاز شما متن، تصویر، صدا، ویدئو یا چیز دیگری باشد؛ در هر حال گوگل سعی می‌کند همیشه بهترین و مرتبط‌ترین نتایج را به کاربر نشان دهد.

پیش از معرفی الگوریتم کبوتر جای خالی نوعی از محتوا احساس می‌شد و آن چیزی نبود جز موقعیت مکانی یا لوکیشن! اما برای اینکه گوگل بتواند از محتوای جدید خود (موقعیت مکانی) به درستی استفاده کند و بهترین نتایج را در اختیار کاربر  قرار دهد، الگوریتمی ساخت و نام آن را کبوتر گذاشت.

اگر بار دیگر به عنوان این فصل نگاه کنید، متوجه می‌شوید که الگوریتم کبوتر گوگل در سئوی محلی یا لوکال سئو تأثیر زیادی دارد. در واقع معرفی کبوتر گوگل باعث شد که جستجوگران محلی رویه خود را تغییر دهند. اگر چیزی در مورد جستجوگر محلی و لوکال سئو نمی‌دانید، موضوع بعدی ما به این مقوله اختصاص دارد.

سئوی محلی یا Local SEO چیست؟

اگر به یاد داشته باشید، در گذشته یکی سری مجله با عنوان «پیک برتر» در خانه‌ها پخش می‌شد. هدف اصلی این مجله‌ها این بود که شما را با تمام کسب و کارهای محلی و نزدیک به موقعیت شما آشنا کند.

مثلاً تمام رستورآن‌ها، آموزشگاه‌ها و سالن‌های آرایشی نزدیک منزل شما، در این مجله به همراه اطلاعات تماس معرفی می‌شد. این کسب‌و‌کارهای محلی مصداق چیزی است که گوگل امروزه با استفاده از الگوریتم کبوتر در موتور جستجوی خود قرار داده است.

جستجوگر محلی یا Local Searcher کیست؟

فرض کنید کاربری هستید که در منطقۀ تجریش تهران زندگی می‌کند. این کاربر با جستجوی عبارت «استخر در تجریش» انتظار دارد تنها استخرهایی از طرف گوگل به او پیشنهاد شوند که به منطقۀ تجریش نزدیک‌تر هستند.

این کاربر همان جستجوگر محلی یا لوکال سرچر است زیرا در عبارتی که جستجو کرده، منطقۀ «تجریش» را به عنوان محل یا موقعیت مشخص کرده است. در واقع عبارت جستجو شده به یک موقعیت مکانی اشاره دارد که حتی ممکن است از موقعیت فعلی کاربر فاصله داشته باشد.

در بسیاری موارد حتی کاربر موقعیت مکانی مورد نظر خود را در جستجو بیان نمی‌کند ولی عبارتی که جستجو کرده است به یک کسب و کار محلی اشاره دارد. بعنوان مثال کسی که عبارتی مانند “رستوران سنتی” را جستجو می‌کند از نظر گوگل به دنبال نزدیک‌ترین و بهترین رستوران با این ویژگی در نتایج جستجو است و در عمل یک جستجوی محلی انجام داده است.

اما تا به حال هیچ وقت مکان و فاصله شما از عبارت مورد نظرتان یکی از معیارهای گوگل برای رتبه بندی نبوده است تا اینکه الگوریتم کبوتر معرفی شد! حالا یعنی چه؟

خواهشی که اول مقاله از شما کردم، یادتان است؟ شما وقتی عبارت "کافه‌های نزدیک من" را جست و جو کردید، گوگل یک سری پیشنهادات برای شما نمایش داد. حالا فرض کنید که همین عبارت را در شهر دیگری جست و جو کنید. آیا باز هم گوگل همین پیشنهاد ها را برای شما نمایش خواهد داد؟ قطعا نه! حالا کمی تخصصی‌تر بخواهم بگویم، الگوریتم کبوتر، الگوریتم جست و جوی شما را با الگوریتم وبسایت‌های مرتبط تطابق می‌دهد و هر کدام که از لحاظ مکانی به شما نزدیک‌تر باشند را به ترتیب برای شما نشان می‌دهد.

خلاصه یافته‌های کلیدی این بخش را می‌توان اینگونه بیان کرد که:

  • 69 درصد افراد فکر می‌کنند که الگوریتم کبوتر برای کاربران تغییر مثبت ایجاد کرده است.
  • 53 درصد افراد فکر می‌کنند که این الگوریتم برای کسب و کارها، تغییر منفی ایجاد کرده است.

برای نتیجه گیری این بخش، متخصصان به این نتیجه رسیدند که الگوریتم کبوتر برای کاربران مفیدتر از کسب و کارها بوده است. چرا؟ چون الگوریتم کبوتر برای نشان دادن نتایج مرتبط، شما را در مرکز یک دایره قرار می‌دهد و شعاعی برای این دایره تعیین می‌کند. اما مسئله این است که این دایره، چندان بزرگ نیست و بسیاری از کسب و کارهای نزدیک شما را شامل نمی‌شود (و این یعنی این کسب و کار ها تغییر منفی را تجربه می‌کنند) با اینکه شما به نتایج مرتبط‌تر و نزدیک‌تری می‌رسید (و این یعنی تغییر مثبت!).

چه وبسایت‌هایی از الگوریتم کبوتر بیشترین سود را بردند؟

هر الگوریتم تازه‌ای که وارد دنیای جست و جو می‌شود، متاسفانه همیشه خبر خوب به همراه ندارد! چون همیشه کسب و کارها و وبسایت‌هایی هستند که به نوعی ضرر می‌کنند. مثلا زمانی که این الگوریتم برای اولین بار در آمریکا و بعدها در انگلستان و استرالیا اعمال شد، عبارات مربوط به شغل یابی تا حد 68 درصد کاهش پیدا کردند و علاوه بر آن، کسب و کارهای املاک آنلاین هم شاهد کاهش 63 درصدی شدند. این کار باعث شاکی شدن خیلی از کسب و کارها شده بود.

اما همیشه باید جنبه مثبت قضیه را هم دید! درست است که بعضی کسب و کارها از این قضیه ضرر کردند، اما همین الگوریتم باعث ایجاد و رشد انواع جدیدی از کسب و کارها هم شد. منظورم از این حرف دقیقا "دایرکتوری" یا همان directory است که با اسم وبسایت مرجع هم شناخته می‌شود.


کش سایت چیست ؟

کش سایت چیست ؟

 

Cache Memory یا همان حافظه پنهان یکی از انواع حافظه ها می باشد .این حافظه بسیار سریع تر از انواع دیگر حافظه می باشد .در پردازنده قرار دارد و مقداری از اطلاعات حافظه رم را شامل می شود و زمانی که پردازنده نیاز به اطلاعات دارد برای دسترسی سریع تر به کش خود مراجعه می کند . این تعاریفی که ذکر گردید تعریف حافظه کش در رایانه ها و دیگر وسایل حافظه دار می باشد . اما ما در این مقاله می خواهیم حافظه کش سایت را بررسی نماییم . کش سایت یکی از قابلیت های جدید و کار آمد می باشد که در ادامه به بررسیآن می پردازیم .

کش سایت چیست ؟

کش سایت یک مکان برای ذخیره سازی موقت اطلاعات سایت به صورت صفحات استاتیک است .به کش وب سایت ها Http Cache نیز می گویند .کش سایت باعث می شود سرعت بارگذاری سایت بالا رود زیرا در محل زخیره سازی اطلاعات ، عکس ها و صفحات HTML ذخیره میگردد بدین ترتیب میزان درخواست اطلاعات به سرور کاهش میابد که این امر روی سرعت سایت تاثیر می گذارد .حافظه کش سایت مانند حافظه کش در کامپیوتر می باشد در اینجا و سرور نیز مانند حافظه رم می باشد سایت ها وقتی کاربری وب سایتی را باز میکند به جای دریافت اطلاعات از سرور که با سرعت کمتری انجام میگیرد از کش سایت استفاده میکند تا در مدت زمان سریع تری وب سایت بارگذاری شود.بار ها شده است که شما به یک سایت مراجعه کنید اگر آن سایت کش نداشته باشد، شما برای هر بار کلیک باید مدت زمانی را برای بارگذاری سایت تلف کنید اما اگر آن سایت کش داشته باشد در مدت زمان کوتاه تری وب سایت مذکور برای شما بارگذاری می گردد .سایت های بسیار وجود دارند که بصورت روزانه بازدید بسیاری دارند اگر برای هر بار بازدید اطلاعات از سرور فراخوانی گردد ، سرعت بارگذاری وب سایت برای چند کاربر بسیار کند می شود . اما اگر سایت ، کش داشته باشد نیازی نیست برای هر بار بازدید کاربران از سرور اطلاعات فراخوانی کند .وقتی کاربری اطلاعاتی را از سایتی فراخوانی می کند اطلاعات خواسته شده در سیستم کش ذخیره می گردد . این اطلاعات در کش باقی می ماند و وقتی کاربری دیگری آن اطلاعات را بخواهد دیگر از سرور فراخوانی نمی شود بلکه از کش درخواست می گردد . بدین ترتیب سرعت بارگذاری سایت افزایش می یابد.

کش سایت چگونه عمل می کند ؟

سیستم کش سایت بدین صورت عمل می کند که ؛ اگر شخصی به یک وب سایت رجوع کند و درخواست اطلاعات کند ، مرورگر کاربر اطلاعات را به صورت HTTP Request از سرور درخواست می کند . سرور بعد از پردازش اطلاعات درخواست شده آنها را به صورت فایل HTML به مرورگر بر می گرداند و کاربر می تواند وب سایت را مشاهده کند . در صورتی که کاربری از قبل این اطلاعات را در خواست کرده باشد آنها بر روی کش ذخیره می شوند و سرعت بارگذاری سایت افزایش می یابد .در صورتی که شما مطلب جدید به وب سایت خود اضافه کنید امکان این است که برای کاربر قابل نمایش نباشد در این صورت باید در تنظیمات پنل مدیریت وب سایت خود حافظه کش سایت را پاک کنید .

 

آیا کش کردن صفحات واقعا موثر است؟

یک وب سایت با کدنویسی خوب، ممکن در کمتر از دو ثانیه بارگذاری شود. (توجه داشته باشید: سرعت بارگذاری یک وب سایت چیزی است که شما به راحتی می توانید آن را با استفاده از خدمات رایگان مانند GTMetrix تست کنید). به اندازه ی کافی سریع نیست؟ آیا واقعا کش کردن ارزشش را دارد؟ پاسخ این است: البته که بله. با استفاده از کش کردن مرورگر و سرور می توانید زمان زیادی را صرفه جویی کنید.

همچنین شایان ذکر است، با پیاده سازی کش کردن، نه تنها شما وب سایت خود را سریع تر کرده اید، حتی در بهبود عملکرد آن نیز موفق بوده اید و به آن کمک کرده اید تا بتواند بار ترافیک سنگینی را تحمل کند.

حال سوال این است: چگونه کش کردن موثر است؟ با توجه به مطالعات اخیر توسط YUI، ذخیره ی مرورگر می تواند سرعت را به اندازه ی 300? افزایش دهد!

انواع کش

به طور کلی، دو نوع کش وجود دارد: کش سرور و مرورگر. کش مرورگر در سمت سرویس گیرنده (کاربر) انجام می شود، در حالی که کش سرور در سمت سرور انجام می شود. اجازه دهید که به تفاوت های بین این دو نگاهی بیندازیم.

کش مرورگر

هنگامی که شما از یک وب سایت بازدید می کنید، نه تنها نیاز به بازیابی محتوای صفحه ی مورد نظر دارید، بلکه همچنین نیاز به یک دسته از منابع مانند فایل های جاوا اسکریپت ها، صفحات صفات، فونت ها و غیره، دارید که مرورگرتان به طور خودکار علاوه بر محتوا آن ها را دانلود می کند.

کش مرورگر این اجازه را به مرورگر می دهد که این فایل ها را ذخیره کند، بنابراین سری بعد که شما قصد دارید این وب سایت را بازدید کنید، دیگر نیاز به بازیابی این فایل ها نخواهد بود.

برای مثال، اولین باری که شما از  وب سایت مخزن وردپرس بازدید می کنید، یک دسته از منابع برای شما ارسال می شوند که مرورگر شما بطور خودکار بلافاصله آن ها را کش خواهد کرد. ممکن است برای بار اول چند ثانیه ای دانلود این فایل طول بکشد، اما دفعه بعد که شما این سایت را بازدید خواهید کرد، زمان بارگذاری وب سایت بر روی مرورگرتان بطرز قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت (به اندازه یک دوم یا بیشتر).

 

استفاده از کش کردن درون هاست

این کار به وب سایت هایی که در محیط هاست مدیریت وردپرس اجرا می شوند، اعمال می شود. توصیه ی ما WPEngine،  Flywheel  و Kinsta، است که همگی مکانیسم های بسیار عالی ذخیره سازی را دارا هستند.

سیستم های کش کردن استفاده شده توسط این شرکت های هاست، در سطح بسیار پایین تر از افزونه های وردپرس هستند، به این معنی به مراتب اثر گذاری شان بیشتر است. علاوه بر این، آن ها برای کار با وردپرس و محیط هاست استفاده شده در آن نیز تنظیم شده اند که باعث افزایش بیشتر  تاثیرگذاری آن می شود.

اگر شما از هاست مدیریت وردپرس می کنید، ما به شما توصیه می کنیم به طور کلی از هیچ افزونه ی کش کردنی استفاده نکنید. در واقع، بسیاری از چنین هاست هایی حتی از افزونه های ذخیره سازی استفاده نمی کنند به دلیل این واقعیت که این افزونه ها از سیستم کش کردنی استفاده می کند که به احتمال زیاد درون این سیستم ها پیاده سازی شده است.

نوشتن کد کارآمد

این مورد برای افرادی است که کدنویسی می کنند. ما نمی خواهیم در اینجا وارد جزئیات بشویم، اما اولین چیزی که شما باید به عنوان یک کدنویس از آن آگاه باشید این است که وردپرس بطور داخلی چگونه کار می کند.

برای مثال، اگر شما در حال نوشتن متا داده برای یک پست هستید و دستور زیر را فراخوانی می کنید:


https://enegah.com/link-building/

وردپرس در واقع تمام متا داده ها را برای این پست بازیابی می کند. بنابر این داشتن 50 فراخوانی جداگانه ی  get_post_meta()  برای بازیابی اطلاعات یک پست بی فایده نیست.

مورد بعدی که شما باید بدانید این است که در وردپرس چگونه از transients  به درستی استفاده کنید. transients  یک نوع راه حل ذخیره ی شی با تاریخ انقضا می باشد. شما می توانید از آن برای ذخیره ی سربرگ و پاورقی استفاده کنید که واقعا در طول زمان تغییر نمی کنند، مگر در شرایط بسیار خاص. در این شرایط شما کش را به سادگی خالی می کنید.

نتیجه

کش کردن یک  تکنولوژی جدید است که سرعت وب سایت شما را بدون هزینه ی خاصی، بطور شگفت انگیزی افزایش می دهد. هنگامی که از کش کردن به درستی استفاده شود، نه تنها سرعت بارگذاری وب سایت تان افزایش چشم گیری خواهد داشت، بلکه حتی بار اضافی بر سرور را هم کاهش می دهد.

اگر شما تا به حال از کش کردن صفحات وب خود استفاده نکرده اید به مقاله ” اهمیت استفاده از کش (CACHING) در وردپرس” بروید و با افزونه های آن آشنا شوید.

تگ های هدر(H1 , H6) چیست + تاثیر H1 در سئو سایت + تگ های H و سئو و بهینه سازی سایت

تگ های هدر(H1 , H6) چیست + تاثیر H1 در سئو سایت + تگ های H و سئو و بهینه سازی سایت

 

یکی از پیچیده ترین کارهای موتورهای جستجوگر این می باشد که  معنی (متن ) یک صفحه را درک کنند ، برای اینکه بتوانند این امر را سریعتر و کارآمد تر انجام دهند از یکسری از سیکنال ها استفاده می کنند که یکی از این سیکنال ها تگ های یا هماند تگ های H می باشند.  

تگ های هدینگ 

یک محل مناسب برای قرار دادن کلمات کلیدی می باشند که شما می توانید از آنها برای قرار دادن کلمات کلیدی خود استفاده نمایید ، البته این به این معنی نمی باشد که تمامی کلمات کلیدی خود را در این تگ ها قرار دهید یا بیش از حد کلمات کلیدی در داخل این تگ ها قرار دهید چرا که این کار می تواند موجب اسپم شدن صفحه شما شود شما همانند سایر قسمت ها مانند عنوان وب سایت ، خصوصیتALI و محتوا باید چگالی به کاربردن کلمات کلیدی را در این تگ ها رعایت کنید

 

همچنین لازم است بدانید که تگ های هدینگ علاوه بر اینکه برای موتورهاس جستجوگر و سئو دارای اهمیت می باشند می توانند به کاربران بازدید کننده نیز کمک کنند تا به صورت سریع سرتیتر ها را مشاهده نمایند و در صورت لزوم تنها سرتیتر های مهم را دنبال نمایند.

 

آیا استفاده از تگ های هدر برای هر صفحه اجبار می باشد

خیر شما می توانید از همه تگ های  H  در صفحات خود استفاده کنید یا هیچ کدام از این تگ ها استفاده نکنید یا همچنین می توانید از چندین تگ هدینگ استفاده کنید و از سایر تگ های هدینگ استفاده نکنید مثلا می توانید از تگ های H1 و H2 استفاده کنید و از سایر تگ های سرتیتر استفاده نکنید

 

همان طور که از اسم این تگ ها پیداست این تگ ها تگ های تیتر و یا عنوان هستند که باید حتما در صفحات وب استفاده شده باشند.اما این تگ ها انواعی دارند و به ترتیب از H1 تا H6 موجود می باشند.برای اینکه با نحوه کاری این تگ ها بیشتر آشنا شوید با یک مثال توضیح می دهم.فرض کنید که شما قرار است درباره ی انواع اتومبیل های لوکس مقاله ای بنویسید.بنابراین عنوان مقاله تان که در صفحه ابتدایی برای کاربر نمایش داده میشود با تگ H1 است.و بهتر است که تنها یکبار از این تگ در مقاله خود استفاده کنید.چراکه گوگل افرادی را که چندین بار از تگ H1 استفاده میکنند جریمه خواهد کرد. برای مثال فرض کنید تیتر اصلی مقاله شما با این تگ این عبارت است :«با ارزش ترین اتومبیل های لوکس دنیا». سپس شما در مقاله خود شروع به نوشتن می کنید و قرار است که زیر مجموعه ی این تیتر در مورد اتومبیل هایی همچون بنز ، پورشه ، بی ام و ، مک لارن و هیوندا بنویسید. به این ترتیب در این صورت باید از تگ H2 استفاده کنید.زیرا هر یک از پاراگراف هایی که قرار است درمورد این اتومبیل ها نوشته شود زیرمجموعه ای از تیتر اصلی مقاله به حساب می آید.امکان دارد که در حین نوشتن هر یک از پاراگراف ها بخواهید برای هریک از اتومبیل ها تیتر های دیگری نیز استفاده کنید که نسبت به تیتر اصلی و یا تیتر پاراگراف ارزش کمتری دارد بنابراین از تگ های H3 و H4 و H5 و H6 استفاده می کنید.

اشتباهات رایج هنگام استفاده از تگ h1


1) برچسب های h خود را با مملو از کلمات کلیدی نکنید .
بیش تر از یک بار از تگ h1 در هر صفحه استفاده نکنید. اگر بیشتر از یکبار از این تگ استفاده نمایید، موتورهای جستجو فکر می‌کنند هدف از استفاده بیشتر از این برچسب، برای قرار دادن کلمات کلیدی با هدف بهبود سئو می‌باشد. همین امر امکان جریمه سایت را افزایش می‌دهد، بهتر هست محتوای این دو بخش را در دو عنوان و در دو صفحه مختلف قرار دهید که هر صفحه تگ h1 مخصوص به خود را دارد. این مساله باعث می شود کاربران و الگوریتم‌های موتورهای جستجو احساس بهتری داشته باشند؛ اگر چه استفاده چندین باره از تگ h1 در یک صفحه مجاز می‌باشد.

2) از تگ‌های h در متن های پنهان استفاده نکنید.
هرگونه استفاده از متن پنهان می‌تواند باعث جریمه شدن سایت شما شود، به ویژه اگر بخش مخفی در بهینه‌سازی و سئو موثر باشد.

محتوای متناسب برای کاربران

تگ‌های HTML دید بصری بهتری برای درک محتوای صفحه به کاربران می‌دهد. و از آنجا که رضایت گوگل را در پی دارد استفاده از تگ هدینگ  بر سئو  صفحه شما تأثیرگذاری انکارناپذیری در پی دارد.

 

تگ‌های تیتر از نظر کاربردی بودن

 

  • سر تیتر h1 اطلاعات کوتاه و مناسبی از آنچه که در ادامه خواهند خواند به بازدیدکننده سایت شما می‌دهد.
  • با خواندن تگ‌های تیتر متفاوت، کاربران قادر خواهند بود تا به سرعت بخش مورد نظر خود را در متن پیدا کنند.
  • استفاده از تگ‌های هدینگ سبب می‌شوند  تا مطلب ارائه‌شده تمیز و مرتب به نظر برسد.

طراحی سایت

طراحی سایت 

طراحی سایت واقعا چه مفهومی دارد؟ فکر می‌کنید از همه مراحل و مهارت‌های لازم برای طراحی یک سایت خوب و پربازدید با خبر هستید؟ طراحی سایت چیست؟ پاسخ به این سوال به نظر خیلی ساده می‌رسد. بله، اگر بخواهید تنها نگاهی گذرا به معنی طراحی سایت داشته باشید، پاسخ دادن به این سوال زیا ...


طراحی سایت چیست؟ پاسخ به این سوال به نظر خیلی ساده می‌رسد. بله، اگر بخواهید تنها نگاهی گذرا به معنی طراحی سایت داشته باشید، پاسخ دادن به این سوال زیاد وقت شما را نمی‌گیرد. طراحی سایت به معنی طراحی و ایجاد یک وب سایت یا بهینه سازی یک سایت قدیمی است.

اگر این پاسخ همه آن چیزی نیست که به دنبالش بودید، این مقاله لیداوب برای شما نوشته شده است. در ادامه به شما می‌گوییم که طراحی سایت به چه دردی می‌خورد، طراح وب سایت کیست و برای طراحی سایت به چه دانشی نیاز دارید. اما پیش از هر چیز بهتر است بدانیم اصلا طراحی سایت از کجا شروع شد و چه تاریخچه‌ای دارد؟


وب سایت‌های زیادی در سراسر جهان وجود دارند، اما هیچ کدام از آن‌ها ۲۶ سال قدمت ندارند. اولین وب سایت دنیا که به پروژه World Wide Web یا همان W3 تعلق داشت، در ۶ آگوست سال ۱۹۹۱ متولد شد. این وب سایت که توسط «تیم برنرز لی» توسعه یافته بود، هنوز هم با آدرس https://enegah.com/link-building/ در دسترس قرار دارد.

همانطور که با مراجعه به آدرس اولین سایت دنیا قابل مشاهده است، این سایت و دیگر وب سایت‌های اولیه که به پیروی از همین سایت به وجود آمدند، طراحی خاصی نداشتند و در آن‌ها از المان‌هایی مثل تصویر، ترکیب‌های رنگ یا فایل صوتی استفاده نشده بود. رفته رفته و با معرفی مرورگرهای مختلف توسط Netscape و Microsoft که بازیگران اصلی دوران جنگ مرورگرها در این سال‌ها بودند، با استفاده از عواملی مثل جاوا اسکریپت و HTML، راه طراحی گرافیکی و شکل و شمایل دادن به صفحات وب هموارتر شد. به نظر می‌رسد مایکروسافت تاثیر بسیار زیادی روی این اتفاق گذاشته باشد. در سال ۲۰۰۰ و با ارائه اولین نسخه Internet Explorer برای سیستم‌های مک که از HTML 4.1 و CSS 1 به صورت کامل پشتیبانی می‌کردند، انقلاب عظیمی در مرورگرها و طراحی سایت به وجود آمد. جالب است بدانید که این مرورگر، اولین مرورگری بود که به صورت کامل از فرمت تصاویر PNG پشتیبانی می‌کرد.

طراحی وب سایت، طراحی سایت یا همان Web Design، دقیقا به معنای تلاش برای ایجاد یک پایگاه اینترنتی برای ارائه خدمات، فروش محصول یا اطلاع رسانی است. طراحی وب سایت یک پروسه است که از لایه‌سازی صفحات وب، تولید محتوا، طراحی گرافیکی و رعایت اصول سئو تشکیل شده است. در واقع اگر شما می‌خواهید یک وب سایت قدرتمند ایجاد کنید که بتوانید با استفاده از آن خدمات، محصول یا هر چیز دیگری را به صفحه اول گوگل بیاورید، باید تمام اصول فنی و ظاهری طراحی یک وب سایت را رعایت کنید.

وظایف طراح سایت چیست؟

یک طراح سایت با توجه به اینکه در چه پروسه‌ای از طراحی وب سایت درگیر است، وظایف مختلفی دارد. به صورت کلی در طراحی و راه اندازی یک سایت، به دو تیم یا فرد برای طراحی Back-end یا همان بخش کدها و Front-end نیاز داریم.

متخصص طراحی Back-end کسی است که مسئولیت نوشتن کدهای مختلف برای ایجاد ساختار اصلی وب سایت را به عهده دارد. این کدها همان چیزی هستند که از نظر بازدیدکنندگان یک سایت پنهان هستند و بیش از هر چیز وظیفه راه اندازی و عملکرد یک سایت را به عهده دارند. یک متخصص طراحی سایت که وظیفه توسعه Back-end را به عهد دارد از زبان های برنامه‌نویسی مثل Python، ASP و PHP استفاده می‌کند.

در بحث طراحی Front-end همه کارها برای بهتر کردن ویژگی‌های دیداری یک سایت انجام می‌شوند. در واقع تمام چیزی که بازدیدکننده سایت می‌بیند، نتیجه کار یک توسعه دهنده Front-end‌ یا همان کسی است که با استفاده از کدهای مختلف ظاهر وب سایت را به سر و شکل می‌دهد. برای توسعه ظاهر سایت، نیاز به کد نویسی است و نوشتن این کدها با زبان‌هایی مثل HTML، CSS و جاوا اسکریپت انجام می‌گیرد. البته فراموش نکنید که همیشه در این پروسه همکاری با یک گرافیست وب می‌تواند نتایج بسیار بهتری رقم بزند.

برای طراحی سایت به چه ابزاری نیاز داریم؟

حتما با خودتان فکر می‌کنید، یک کامپیوتر خوب که با سرعت بالا همه چیز را اجرا کند و اعصاب ما را هنگام اجرای فرمان‌های مختلف به هم نریزد؟ بله، یکی از اصلی‌ترین ابزارها برای طراحی وب یک کامپیوتر خوب با سیستم عامل به روز و مناسب است. اما مهم‌تر از آن ابزار اصلی طراحی وب یا همان زبان های برنامه نویسی مختلف هستند.

ابزارهای طراحی سایت، معمولا با توجه به اینکه در چه پروسه‌ای از بحث طراحی وب درگیر باشند، می‌توانند کاملا از هم متفاوت باشند. این ابزارها معمولا در گذر زمان با نسخه‌هایی جدیدتر جایگزین می‌شوند تا کار طراحی سایت را راحت‌تر و مفیدتر کنند. البته تکنولوژی که پشت هر کدام از این ابزار قرار دارد، همچنان ثابت می‌ماند و فقط کارایی آن‌ها است که دستخوش تغییر می‌شود.

یک طراح سایت از ابزار و تکنولوژی‌هایی مثل HTML، CSS، PHP یا هر زبان و تکنولوژی دیگری مربوط به طراحی سایت استفاده کند.

انواع طراحی سایت

وب سایت‌های امروزی به دو گونه وب سایت استاتیک و وب سایت داینامیک دسته‌بندی می‌شوند.

طراحی سایت استاتیک

در طراحی سایت استاتیک، یک فایل متمایز به ازاء هر صفحه وب سایت روی سرور ذخیره می‌شود و هر بار که این صفحه مورد نیاز باشد، عینا از سرور بازخوانی می‌شود و برای کاربر نمایش داده می‌شود. از مزایای این گونه طراحی سایت که در بیشتر تا سال ۲۰۱۵ محبوبیت داشت، آسانی طراحی صفحات استاتیک و امنیت بالای آن برای سرورهای آن دوره بود.

با ارائه سرورهای ارزان قیمت‌تر و بالا رفتن تکنولوژی امنیت سرور، کم کم این طراحی جای خود را به طراحی سایت داینامیک (پویا) داد. البته هنوز هم در تمام وب سایت‌های داینامیک، بخش‌هایی با طراحی استاتیک ایجاد می‌شوند و در واقع تمام وب سایت‌ها چند بخش استاتیک در طراحی خود دارند.

اگر خواستین یک سایت خوب طراحی کنید من شرکت https://enegah.com را معرفی می‌کنم یکی از شرکت های خوب در این زمینه می‌باشد.

اشتباهات رایج در ایمیل مارکتینگ

اشتباهات رایج در ایمیل مارکتینگ

در اینجا سعی شده تا با گزینش و بررسی برخی از این اشتباهات رایج ایمیل مارکتینگ، یک راهنما برای کسانی که در این زمینه کنجکاو هستند، ارائه شود. امیدوارم با پرهیز از این  اشتباهات رایج ایمیل مارکتینگ بازاریابی موفق تری داشته باشید.


فرض اینکه مخاطبان شما را می شناسند، از اشتباهات ایمیل مارکتینگ

شاید شما یک فرم ثبت نام ایمیلی زیبا طراحی کرده اید و عده ای هم آمده اند و این فرم را پر کرده اند و آدرس ایمیل شان را در اختیارتان قرار داده اند. هنگامی که به طور ناگهانی خبرنامه های ایمیلی را دریافت می کنند، فرستنده را به عنوان اسپمر گزارش می دهند. توجه داشته باشید که اگر مرتبا با اعضای فهرست خود تماس برقرار نمی کنید، گیرندگان قدیمی ایمیل ها شما را تقریبا فراموش کرده اند.

نکته مهم دیگر آن است که ما ایمیلی را می فرستیم و می گوییم: « دکتر کریمی این هفته در کارگاه آموزشی ترفندهای بازاریابی را آموزش می دهد». فرض ما این است که اعضای سایت حتما ایشان را می شناسند. اما این فرض کاملا اشتباه است.

شما در متن هر ایمیلی که می نویسید فرض را بر این بگذارید که دریافت کننده ها به هیچ وجه با شما، برندتان و محصولاتتان آشنا نیستند. در متن ایمیل بسیار مفید و مختصر به تمام اطلاعات لازم اشاره کنید تا امکان کلیک شدن لینک های داخل ایمیل افزایش یابد.


۱- استفاده از وردپرس برای اجرای یک لیست ایمیل یا خبرنامه

وردپرس یک بستر قوی با قابلیت ارسال اعلان های ایمیل است. با این حال، برای ارسال خبرنامه الکترونیکی طراحی نشده است. افزونه های وردپرس زیادی وجود دارد که به شما اجازه می دهند بدون بکارگیری یک سرویس بازاریابی ایمیل، خبرنامه بفرستید. استفاده از چنین افزونه هایی برای ساختن لیست ایمیل یک ایده وحشتناک است. زیرا، ارائه دهنده میزبانی وردپرس شما، این را به عنوان سوء استفاده از شرایط و سرویس خود در نظر می گیرد. از طرف دیگر این سرورهای ارسال ایمیل اغلب به صورت درستی پیکربندی نشده اند، محدودیت های سختی دارند و نمی توانند تمام ایمیل های شما را به یک باره ارسال کنند.

تقریبا تمام کاربرانی که با یک افزونه وردپرس یا یک اسکریپت ایمیل شروع به کار ارسال ایمیل تبلیغاتی می کنند، در پایان و پس از اینکه نتایج دلخواهشان را بدست نمی آورند، به سمت ثبت نام در یک سرویس بازاریابی ایمیل مناسب می روند.

اگر قبلا در یک سرویس ایمیل مارکتینگ ثبت نام نکرده اید، زمان آن است که در یک ارائه دهنده خدمات ایمیل معتبر ثبت نام کنید. این کار به شما این اطمینان را خواهد داد که هیچ آدرس ایمیلی را گم نخواهید کرد و ایمیل هایتان همیشه در صندوق پستی کاربرانتان قرار خواهند گرفت. 


ارسال ایمیل بدون اجازه، از اشتباهات ایمیل مارکتینگ

قبل از ارسال ایمیل، باید از گیرندگان اجازه بگیرید، به این معنا که افراد از شما درخواست بازاریابی ایمیلی کرده باشند! این کار ساده منجر به شکایات اسپمی کمتر، امکان تحویل بهتر، کاهش مسئولیت قانونی و مهمتر از همه نتایج بهتری در باز شدن و کلیک لینک داخل ایمیل ها می شود.

برای گرفتن اجازه فقط کافیست کاری کنید که خود مخاطب آدرس ایمیلش را به شما بدهد. این کار بسیار ساده است، بدین صورت که در سایت مطلبی ارزشمند را برای دانلود قرار می دهید و از او می خواهید آدرس ایمیل خود را وارد کند تا لینک دانلود برایش ارسال شود.

البته پس از آنکه مخاطب اجازه داد و ایمیل هایی برایش ارسال شد بهتر است که باز این امکان وجود داشته باشد که مخاطب بتواند عضویتش را لغو کند، تا دیگر ایمیلی دریافت نکند.

اگر قصد دارید ایمیل خود را بدون انجام تست ارسال نمایید، شاید بهتر است اصلا هیچ ایمیلی برای کاربران‌تان ارسال نکنید! انجام تست A/B و یا ارسال دو نسخه از یک ایمیل، می‌تواند راه مناسبی برای دستیابی به یک قالب مناسب برای کمپین‌های آینده شما باشد.


۲- اشتباه گرفتن ابزار اشتراک وبلاگ با لیست ایمیل

یکی از اشتباهات رایج ایمیل مارکتینگ و تصورات غلط رایج در میان کاربران وردپرس، این است که ابزارهای اشتراک وبلاگ را با یک لیست ایمیل اشتباه می گیرند.

افزونه هایی مانند JetPack یا سرویس هایی مانند Feedburner این امکان را فراهم کرده اند که کاربرانتان پست های وبلاگ شما را از طریق ایمیل دریافت کنند. با این حال، این افزونه ها واقعا یک لیست ایمیل نیستند، زیرا:

  • شما نمی توانید با استفاده از این ابزار، خبرنامه های ایمیل خصوصی به کاربران خود ارسال کنید.
  • شما لیست مخاطبین خودتان را ندارید.
  • هیچ مدیریت تماس، تجزیه و تحلیل پیشرفته، و یا هر امکانات دیگری وجود ندارد.
  • شما نمی توانید به طور موثر از چنین ابزارهایی برای گرفتن ایمیل های بیشتری استفاده کنید.
  • https://medium.com/@ehsan.enegah

اگرچه با استفاده از چندین فرم Optin (انتخاب)، میزان ثبت نام ایمیل خود را بالا می برید، اما استفاده بیش از حد فرم Optin (انتخاب) می تواند اثر منفی نیز داشته باشد. شما باید یک تعادل بین تعداد معقول از فرم Optin (انتخاب)ها و تجربه کاربر پیدا کنید.

به عنوان مثال، استفاده از فرم های پنجره ای، کشویی، دروازه خوش آمدید، به صورت همزمان در یک صفحه می تواند کاربران را آزار دهد. تجربه بد کاربر نه تنها از بازدید از وبسایت شما جلوگیری می کند، بلکه می تواند تاثیر منفی روی فروش و سئو سایتتان داشته باشد.

ترکیبی از یک فرم استاتیک (نوار کناری یا خطی) و یک شکل پویا (کشویی، دروازه خوش آمد گویی یا پنجره) می تواند نسبتا مناسب باشد.