رفع خطای 404

رفع خطای 404



و حالا چند راه حل برای رفع آن :


1- با زدن کلید F5 صفحه ی مورد نظر را Refresh کنید.

2- ممکن است شما آدرس صفحه ی مورد نظر را به اشتباه وارد کرده باشید آن را اصلاح کرده و دوباره تلاش کنید .

3- قسمتی از لینک را پاک کنید برای مثال : اگر این صفحه www.web30ty.ir/a/bc.html باشد آن را به www.web30ty.ir/a تبدیل کنید یعنی چند حرف از آخر لینک را حذف کنید معمولا این روش جواب می دهد .

4- صفحه ی مورد نظر را در Google یا Bing جست و جو کنید .

5- Cash مرورگر خود را پاک نمایید و دوباره امتحان کنید .

منابع زیادی مانند صفحات (Pages) و فایل ها و … می توانند در یک وب سرور وجود داشته باشند. وقتی کاربر (مثلا با یک مرورگر) درخواست دریافت یکی از منابع مانند درخواست مشاهده ی یک صفحه را می دهد وب سرور صفحه ی مورد نظر را به کاربر برمی گرداند .

حال زمانی که این صفحه در طرف سرور وجود نداشته باشد این خطا به او بازگردانده می شود. برای مثال : زمانی که می خواهید صفحه ای از یک وب سایت را مشاهده کنید آدرس (URL) این صفحه را به مرورگر می دهید و مرورگر درخواست شما را برای وب سرور ارسال می کند. به فرض صفحه مورد نظر در سرور وب سایت  وجود نداشته باشد در این صورت وب سرور خطای 404 را به مرورگر بر می گرداند تا کاربر از عدم وجود منبع (در این مثال صفحه) مورد نظر مطلع سازد .

به زبان ساده وقتی شما یک صفحه یا یک فایل را با استفاده از مرورگر از یک سرور می خواهید وقتی آن صفحه یا فایل در آن سرور وجود نداشته باشد ارور 404 را به شما نشان می دهد .


حل مشکل ارور ۴۰۴ Not Found در مروگر

How to Fix a 404 Not Found Error

ارور ۴۰۴ از جمله خطاهای رایج محسوب می شود. احتمالات زیادی برای ایجاد این مشکل وجود دارد. مثلا شاید آدرس را اشتباه تایپ کرده باشید، در گوگل با خطا ۴۰۴ – Not Found – جستجوی Google مواجه شوید، کش مرورگر مشکل داشته باشد و یا خود وب سایت دچار مشکل شده باشد. در ادامه بیشتر آن را بررسی می کنیم.

قبل از هر چیزی باید بدانید که خطای 404 دقیقا چیست؟ همان‌طور که گفته شد، این خطا می‌تواند در زمانی ‌که شما در تلاش برای باز کردن صفحه وبی هستید که وجود ندارد، رخ می‌دهد.

این خطا 404 نامیده می شود زیرا یک کد وضعیت HTTP است که وب سرور برای توصیف این نوع خطا از آن استفاده می‌کند. هنگامی‌که شما این خطا را دریافت می‌کنید، ممکن است وب‌سایت‌های مختلف انواع متفاوتی از صفحات سفارشی شده را به شما نشان دهند.

برخی از صفحات خطای 404 حتی ممکن است پیشنهاداتی برای پیدا کردن آن‌چه ‌شما به دنبال آن هستید و یا راه‌هایی برای دسترسی به قسمت‌های دیگر سایت ارایه دهند. همچنین ممکن است این خطا را به شکل‌های گوناگونی مانند موارد زیر مشاهده کنید:

404

404 Resource not found

Error 404

HTTP 404

404 Not Found

Error 404 Not Found

404 Page Not Found

404 File or Directory Not Found

همه این خطاها یک مفهوم دارند. بنابراین، لازم است با برخی از کارهایی که می‌توانید در مواجهه با این خطا و حل آن انجام دهید، آشنا شوید.

بارگذاری مجدد صفحه

این موضوع اغلب اتفاق نمی‌افتد، اما بعضی اوقات سرورهای وب می‌توانند با مشکل مواجه شده و به‌سادگی نتوانند صفحه‌ای را نشان دهند که واقعا وجود دارد. اولین کاری که در این مواقع باید امتحان کنید، بارگذاری مجدد صفحه است.

اکثر مرورگرها از کلید F5 برای این منظور استفاده می‌کنند و همچنین یک دکمه Refresh را در قسمتی از نوار آدرس ارایه می‌دهند. در بیشتر مواقع این راه‌حل نمی‌تواند مشکل را برطرف کند اما فقط یک ثانیه طول می‌کشد تا آن را امتحان کنید.

بررسی مجدد آدرس اینترنتی

اگر خودتان آدرس وب‌سایت موردنظر را در باکس آدرس تایپ کرده‌اید، این احتمال وجود دارد که یک یا چند حرف را به اشتباه تایپ کرده باشید. همچنین ممکن است لینکی که از طریق یک صفحه دیگر شما را به آدرس موردنظر هدایت کرده است، اشتباه باشد. برای حل این مشکل کافی است آدرس اینترنتی را مجددا بررسی کرده و خطاهای تایپی احتمالی را برطرف کنید.

DNS Server خود را تغییر دهید

اگر وب‌سایت موردنظر برای سایر افراد قابل دسترسی است و تنها شما نمی‌توانید آن را باز کنید این احتمال وجود دارد که ISP شما دسترسی به آن وب‌سایت را مسدود کرده است یا این‌که DNS Server آن‌ها به‌درستی کار نمی‌کنند. برای حل این مشکل می‌توانید DNS Server خود را تغییر دهید و مجددا برای دسترسی به سایت موردنظر اقدام کنید.

شما همچنین می‌توانید به جای تغییر DNS Server، تنها DNS خود را عوض کنید تا خطا برطرف شود. انجام این کار کش DNS را حذف می‌کند و سپس یک جستجو برای یافتن DNS جدید را انجام می‌دهد. در این حالت اگر وب‌سایت یا صفحه مورد نظر اخیرا به آدرس IP دیگری منتقل شده باشد، انجام این کار باید خطای 404 را حل کند.

بررسی کنید که آیا وب‌سایت دارای خرابی موقت است یا خیر

گاهی اوقات ممکن است یک وب‌سایت موقتا با مشکل مواجه شده باشد و به همین دلیل خطایی را ایجاد کند. در این مورد، هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید و فقط باید صبر کنید. اما برای اطمینان بیشتر، شما می‌توانید وب‌سایت را از طریق یک ابزار آزمایشی در دسترس آزمایش کنید.

ابزارهای زیادی برای این منظور وجود دارند و شما می‌توانید با انجام یک جستجوی ساده در وب برای ابزارهایی با عنوان ” is website down”، لیستی از این ابزارها مشاهده کنید. فقط کافی است به جای عبارت website نام سایت موردنظرتان را وارد کنید.

تماس با واحد پشتیبانی وب‌ سایت

اگر از همه راهکارهای ارایه شده استفاده کردید اما به نتیجه نرسیدید آخرین گزینه پیش‌روی شما این است که به‌طور مستقیم با واحد پشتیبانی وب‌سایت تماس بگیرید.

برای این منظور کافی است، اطلاعات تماس ارایه شده در وب‌سایت را بررسی کرده و مشکل به وجود آمده را با آن‌ها در میان بگذارید. این احتمال وجود دارد که صفحه‌ای که شما به دنبال آن هستید منتقل یا حذف شده باشد.


برای اطلاعات بیشتر و آموزش سئو با تیم ای نگاه همراه باشید.

لینک سازی خارجی

لینک سازی خارجی


اگر بک لینک شما از یک سایت معتبر و با پیج رنک بالا باشد مسلما تاثیر بیشتری بر سئو سایت شما خواهد داشت. همین امر موجب خرید بک لینک از سایت های قدرتمند با قیمت بالا در چند سال گذشته شده است. گوگل با توجه به کلماتی که در اطراف یک لینک قرار دارند موضوع سایت را تشحیص میدهد. بطور مثال سایت های زیادی در صفحات خود به سایت آمازون ارجاع میدهند که معمولا در جملات آنها کلمه “Books” به چشم میخورد به همین دلیل شما با جستجوی این کلمه در گوگل سایت آمازون را در رتبه دوم و بعد از کتابخانه گوگل مشاهده خواهید کرد ولی برای سایت آمازون به این وسعت و قدرت، کلمه “Cars” بعنوان یک کلمه کلیدی شناخته نمیشود زیرا هیچ لینک ورودی مناسبی برای آن ندارد.

در نتیجه خرید بک لینک تنها زمانی برای سایت شما موثر خواهد بود که از سایت های معتبر و مرتبط با زمینه کاری شما باشد. همچنین باید به کلمه یا عبارت لینک شده و کلماتی که در اطراف آن حضور دارند توجه ویژه ای داشته باشید. زیرا بک لینک شما بر آن کلمه کلیدی در نتایج گوگل موثر خواهد بود و نه تمام کلماتی که بعنوان هدف خود انتخاب کرده اید.

آموزش حرفه ای خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی

یکی از مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار بر کسب جایگاه در نتایج گوگل رعایت استانداردهای لینک سازی داخلی و البته تدوین استراتژی برای لینک سازی خارجی است.

درست است که خرید بک لینک میتواند موجب جریمه سایت شما توسط گوگل شود ولی اگر اصول و استانداردهای لینک سازی را به خوبی بشناسید میتوانید بدون احتمال جریمه شدن از تاثیر شگفت انگیز بک لینک بهره مند شوید.

آکادمی وبسیما با معرفی کارگاه تخصصی لینک سازی کلیه روش ها و استانداردهای لینک سازی کلاه سفید را به شما آموزش میدهد. محتوای این کارگاه آموزشی به شرح زیر است:

  1. فاکتورهای موثر بر تاثیر لینک – Link Juice
  2. اصول لینک سازی داخلی سایت – Internal Links
  3. راهنمای کامل خرید بک لینک – Buy Backlinks
  4. راهنمای خرید رپورتاژ آگهی – Reportage
  5. تکنیک های لینک سازی دستی – Free Backlinks
  6. برنامه زمانی لینک سازی – Link Building Calendar
و مورد سومی که می توانید کار کنید رابرایاندین در سایت بک لینکو که به طور کامل باوایت هت سئو کار می کند  می گوید که شما بروید ببینید که در سایت های مختلف که از کلمه بازاریابی اینترتی استفاده شده است  شما بروید به آن مدیر سایتش پیام بدهید که شما فلان صفحه سایتت بازاریابی اینترنتی دارید و این را لینک بدهید به یک صفحه از سایت من چون مقالات خیلی خوبی در موردش نوشته است. این ابزارهایی که برای این کار وجود دارد برای زبان فارسی فعلا کار نمی کند من پیشنهادم به شما این است که افراد مختلفی که می شناسید همکار شما هستند یا در زمینه های مرتبط با کار شما هستند یا به طور کلی در زمینه های مخلتف کار می کنند می توانید بهشان بگویید که من یک چنین سایتی دارم و در این مورد فعالیت می کنم اگر می شود شما لینک سایت من را قرار دهید. من این کار را انجام دادم و با تعجب فراوان قبول کردند و بدون اینکه توقع خاصی داشته باشند آمدند بک لینک دادند روی سایت من و من نتیجه خوبی گرفتم. این مورد را هم انجام دادم و الان احتمالا با خودتان می گویید که کی قبول می کند که بک لینک ما را لینک سایت ما را بگذارد داخل سایتش. قبول می کنند حالا تهش این است که می گویند نه. ولی این درخواست دادن ممکن است که به نتایج خوبی منجر شود و از آن طرف اگر قبول کنند می توانید بک لینک بسیار با کیفیتی بدهید چون شما بک لینکی که از داخل محتوای یک سایت می گیرید خیلی خیلی ارزشش از  فوترا بیشتر است.

محبوبیت

از آنجاییکه ترافیک یک معیار اندازه گیری دشوار و نامنظم برای موتور های جستجوگر است و اندازه گیری دقیق آن کمی سخت است، لینک های خارجی یک معیار پایدار به شمار می آیند و اندازه گیری آنها آسان تر است. این موضوع به این خاطر است که اعداد مرتبط با ترافیک در فایل های گزارش خصوصی در سرور قرار دارد اما لینک های خارجی در دسترس عموم قرار دارد و می توان آنها را به راحتی ذخیره سازی کرد.

به همین خاطر، لینک های خارجی یک معیار عالی برای تعیین محبوبیت یک صفحه از سایت است. این معیار (که شبیه تولبار پیج رنک است) به همراهِ معیارِ مرتبط بودن می تواند نتایج خوبی برای موتورهای جستجوگر به همراه داشته باشد.