تسمه دینام
تسمه دینام که با نامهای تسمه کولر و تسمه هیدرولیک هم شناخته میشود، مجموعهای از یک تسمه، هرزگرد و تسمه سفتکن است که سیستمهای تهویهمطبوع، آلترناتور (دینام) و سیستم هیدرولیک فرمان برای کار کردن به آن نیاز دارند و نیروی مورد نیاز خود را از این تسمه تأمین میکنند. در برخی خودروها حتی واتر پمپ متعلق به سیستم خنککنندهی پیشرانه نیز توان خود را از تسمه دینام میگیرد. بنابراین تسمه دینام یک عضو حیاتی و مهم در خودرو محسوب میشود. زمانیکه پیشرانه روشن میشود، تسمه دینام توسط میللنگ به چرخش درآمده و این چرخش را به قسمتهای مورد نیاز نیز انتقال میدهد. بدون وجود تسمه دینام یا در صورت آسیب دیدن آن ممکن است موتور خودرو حتی نتواند کار کند.
به عنوان یک قاعدهی کلی، تسمه دینام معمولا بیش از 5 سال یا 80 هزار کیلومتر دوام نمیآورد و باید آن را تعویض کرد. در برخی خودروها تسمه دینام تا 120 هزار کیلومتر را هم بدون مشکل کار میکند؛ اما برای دانستن زمان دقیق تعویض باید به دفترچه راهنمای هر خودرو رجوع کرد. تسمه دینام با گذشت زمان به دلیل اینکه تحت فشار و حرارت زیادی قرار دارد، کارایی خود را از دست میدهد و مستعد پاره شدن میشود. اگر مشکوک شدهاید که تسمه دینام خودرویتان دچار مشکل است باید بهدنبال علائم زیر در خودروی خود باشید.
صدای جیر جیر از جلوی خودرو
اگر صدای جیر جیر از جلوی خودرو شنید شود، به احتمال زیاد وقت تعویض تسمه دینام است. این صدا بر اثر ساییده شدن تسمه روی پولی ایجاد میشود. تنها راه بر طرف کردن این صدا نشان دادن خودرو به یک مکانیک خواهد بود تا خودرو را عیبیابی کرده و تسمه را در صورت نیاز تعویض کند.
از کار افتادن هیدرولیک فرمان و کولر خودرو
از آنجایی که تسمه دینام توان مورد نیاز کمپرسور کولر و پمپ هیدرولیک فرمان را تأمین میکند، پاره شدن آن باعث از کار افتادن این سیستمها خواهد شد. پارگی تسمه دینام را از سفت شدن فرمان و کار نکردن کولر میتوان متوجه شد. باید توجه داشت که در صورت از کار افتادن سیستم هیدرولیک فرمان، فرمان خودرو بسیار سفت شده و کنترل خودرو خیلی سخت میشود و این از نظر ایمنی بسیار خطرناک خواهد بود. به همین خاطر ارزش دارد که همیشه سرویس تسمه دینام را به موقع انجام داد.
اگر در خودرویی واتر پمپ نیز توسط تسمه دینام چرخانده شود، با پاره شدن تسمه واتر پمپ از کار خواهد افتاد؛ بدین ترتیب دمای موتور افزایش مییابد. اگر راننده افزایش غیر عادی دمای موتور را مشاهده کند باید فورا تسمه دینام را بررسی کند و سپس خودرو را به یک مکانیک نشان دهد. استفاده از خودرو درحالیکه موتور بیش از حد گرم شده باشد، میتواند آسیب بسیار جدی بهبار آورد و تعمیرات آن نیز بسیار پر هزینه خواهد بود.
اگر از زیر درب موتور صدای ضربه می شنوید، احتمالاً مربوط به صدای برخورد تسمه تایمینگ که شل شده با پوشش پلاستیکی روی آن است. برای بررسی کشش و تصمیم گیری در مورد شل بودن تسمه تایم به مکانیک خود مراجعه کنید. در همه خودروها راه های مختلفی برای تنظیم کشش تسمه تایمینگ وجود دارد. بعضی از خودروها دارای مکانیزم خود تنظیم هستند و در برخی دیگر خودروها این کار بایستی به صورت دستی انجام شود. تسمه تایم اکثر خودروها در کیلومتر 80 هزار و یا هر 5 سال یکبار می بایست تعویض شود. البته ممکن است بنا به مدل خودرو این عدد متفاوت باشد که با مراجعه به دفترچه راهنمای هر خودرو میتوان از این عدد مطلع شد .فراموش نکنید مسافت ذکر شده برای به طور مثال 80 هزار کیلومتر بعدی نیز صدق می کند. (160 هزار، 240 هزار و…)
برای برخی خودروهای داخلی هر 60 هزار (پژو 405) یا 65 هزار کیلومتر (به طور مثال پژو 206 با موتور TU5 و سایر خودروهای با پیشرانه مشابه و کیا ریو) توصیه می شود. البته توصیه می کنیم با توجه به کیفیت پایین برخی قطعات کمی زودتر از کیلومتر مشخص شده (50 و یا 60 هزار کیلومتر) نسبت به تعویض تسمه تایم اقدام کنید.
منبع : اتو حیدری
reference : http://autoheydari.ir/blog/
فرض کنید یکی از دوستانتان سوالی در مورد بهترین رستورآنهای تهران از شما میپرسد. با اینکه تا به حال به چندین رستوران خوب رفتهاید اما اطلاعات کافی در این مورد ندارید. اولین کاری که میکنید چیست؟ این که دیگر جای سوال ندارد! عبارت مورد نظر خود را در گوگل تایپ کرده و با کلیک بر روی دکمه جستجو، لیست بهترین رستورآنها به همراه عکس، آدرس و نظرات مشتریان را در اختیار شما قرار میگیرد. با خود فکر میکنید که گوگل چقدر خوب منظور من را میفهمد!
آیا جستجوی گوگل همیشه اینقدر در درک معنا خوب بوده؟
اگر به یاد داشته باشید، در سالهایی نه چندان دور که الگوریتمهای گوگل هنوز تا این حد هوشمند نبودند، رسیدن به پاسخ سوال شما اصلاً به این سادگی نبود. به عنوان نمونه، ممکن بود که عبارت یا سوال خود را در گوگل جستجو کنید، اما اولین نتایجی که به شما نشان داده میشدند صفحات اسپم و نامرتبط باشند.
این سایتها با استفاده از تکنیکهای سئو کلاه سیاه قصد گول زدن گوگل و کاربران را داشتند. وقتی اولین نتیجه گوگل را باز میکردید دهها یا حتی صدها پاپآپ تبلیغاتی آزاردهنده با روان شما بازی میکرد.
اما گوگل دست روی دست نگذاشت و با روشن کردن کارخانههای الگوریتم سازی خود، سایتهای اسپمری که در رتبههای برتر صفحات نتایج قرار داشتند را به کلی نیست و نابود کرد. اما چه الگوریتمی توانست به خوبی این حرکت پسندیده را از خود نشان دهد و تنها نتایجی را نشان دهد که کاربر واقعاً به آن نیاز دارد؟
همانطور که در ابتدای به آن اشاره شد، سرعت و در عین حال وجود دقت از مهمترین صفات بارز مرغ مگس خوار می باشد و از آنجایی که گوگل سعی بر آن داشت تا به الگوریتمی دست یابد که از طریق آن علاوه بر سرعت در هنگام جستجوی صفحات؛ با دقت، بهترین نتایجی را که مورد نظر کاربر می باشد بدست آورده و به کاربران ارائه دهد توانست الگوریتم مرغ مگس خوار را راه اندازی کند.
روش این الگوریتم بدین صورت است که بر روی مفهوم عبارت جستجو شده کار می کند. بدین صورت که ابتدا برای کلمه مورد نظر مترادف پیدا کرده سپس از طریق آن به هدف جستجوی مخاطب دست پیدا خواهد کرد و بهترین نتایجی را که می تواند مخاطب را راضی نگه دارد به او ارائه می دهد.
بطور مثال شما در گوگل عنوان ” خرید موبایل” را تایپ می کنید. در این مرحله مرغ مگس خوار شروع به کار می کند و مترادف کلمات “خرید” و “موبایل” را جستجو می کند. برای خرید از کلمه “بازار” و برای موبایل از “گوشی تلفن همراه” استفاده می کند. سپس نتایجی را که به کاربر ارائه خواهد داد لینک صفحاتی است که در محتوای آن در مورد خرید و بازار تلفن همراه توضیحاتی ارائه داده شده است.
الگوریتم مرغ مگس خوار به تمام صاحبان وب سایت ها سیگنال داد که اهداف گوگل بیشتر بر روی افزایش درک و فهم قصد در پشت جستجوی کاربران است، و دیگر به پرس و جو ها به عنوان یک رشته ی کلمات کلیدی نگاه نمی کند بلکه به دنبال مضمونی است که در پشت کلمات وجود دارد.
بهترین استفاده ای که صاحبان وب سایت ها می توانند از این بروزرسانی گوگل بکنند این است که مطمئن شوند محتوای ان ها منعکس کننده ی یک زبان طبیعی باشد. می توانید الگوریتم مرغ مگس خوار را به عنوان پلی که شکاف بین اسپم و هرزنامه های قدیمی و سئوی مدرن که منعکس کننده ی زبان طبیعی برای خوانندگان را پر می کنند، فرض کنید
یکی از هدف های اصلی Hummingbird، ترجمه جستجوی معنایی از یک مفهوم به یک واقعیت بود و همین موضوع در نهایت به یک استاندارد جستجو تبدیل شد. این تلاش ها منجر به این شد که حدث تقریبی از قصد جستجوی کاربر بهبود پیدا کند، پس برای جستجوی بالا، کاربر یکسری رستوران ایتالیایی را بر اساس منطقه اطراف دریافت می کند، و بهترین رستوران های موحود در کشور ایتالیا و نتایج غیر مرتبط دیگر را به ما نشان نمی دهد.
اول از همه باید این را بدانید که مرغ مگس خوار بیشتر به انسانها اعتماد دارد، تا رباتهای گوگل. یعنی چه؟ بگذارید با یک مثال ساده توضیح دهم.
وقتی کاربران عبارت "بازاریابی محتوا چیست" را در گوگل جستجو میکنند، به نتایج مختلفی برخورد میکنند. حال اگر تعداد کاربرانی که روی نتیجۀ چهارم کلیک میکنند بیشتر از تعداد کاربرانی باشد که روی نتیجۀ اول کلیک میکنند، پس از مدتی جایگاه نتیجه چهارم ارتقا پیدا میکند و در مقابل جایگاه نتیجه اول پایینتر میرود. این یعنی مرغ مگس خوار گوگل رفتار کاربران را تحلیل میکند و به آنها اعتماد میکند. پس سعی کنید هنگام تولید محتوا، در کنار الگوریتمها و رباتهای مختلف گوگل، مخاطبانتان را هم به طور جدی در نظر بگیرید و ببینید که به چه چیزهایی توجه بیشتری نشان میدهند. البته فقط تعداد کلیکها نیست که تعیین کننده است؛ عوامل مختلفی مثل نرخ پرش، میزان گردش در سایت، محبوبیت در شبکههای اجتماعی و ... هم در سنجش میزان محبوبیت شما نزد کاربران دخیلند.
برای اطلاعات بیشتر در مورد سوئ، آموزش سئو، طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ میتوانید به وب سایت ای نگاه مراجعه کنید.
اگرچه این روش می تواند CTR را افزایش دهد اما تاثیرات منفی آن بیشتر از اثربخش بودنش است. چرا که طعمه گذاری مانند "11 راه شوکه کننده برای ثروتمند شدن" قطعا می تواند کلیک کاربران را جذب کند اما وقتی متوجه می شوند که محتوای شما نیز تکرار مکرراتی بیش نیست، به عقب برمی گردند و نتیجه دیگری را کلیک می کنند. به زودی هم شاهد افت رتبه صفحات سایت خواهیم بود.
برای اینکار باید به حساب کاربری Google Search Console خود وارد شده و در قسمت Performance، بخش Average CTR و Average position را فعال کنید. سپس می توانید CTR های مربوط به رنک های مختلفی که دارید را مشاهده کنید. اینکه چه نرخ کلیکی برای هر پوزیشن مناسب است، بستگی به معیار و تحقیق هایی دارد که شما در خود دارید.
سپس باید اصول بهینه سازی سایت را برای مواردی که مشکل دارند، پیاده سازی کنید. عنوان صفحه و متا دیسکریپشن مهمترین مواردی هستند که شما باید آن ها بهبود دهید تا افزایش نرخ کلیک سایت خوبی داشته باشید. بعد از اینکه بهینه سازی های مرتبط را انجام دادید، یک فایل CSV از حساب Google Search Console دانلود کنید تا با استفاده از آن پیشرفت هایی که در زمینه CTR رخ می دهد را متوجه شوید.