تسمه دینام - اتو حیدری

تسمه دینام


تسمه دینام که با نام‌های تسمه کولر و تسمه هیدرولیک هم شناخته می‌شود، مجموعه‌ای از یک تسمه، هرزگرد و تسمه سفت‌کن است که سیستم‌های تهویه‌مطبوع، آلترناتور (دینام) و سیستم هیدرولیک فرمان برای کار کردن به آن نیاز دارند و نیروی مورد نیاز خود را از این تسمه تأمین می‌کنند. در برخی خودروها حتی واتر پمپ متعلق به سیستم خنک‌کننده‌ی پیشرانه نیز توان خود را از تسمه دینام می‌گیرد. بنابراین تسمه دینام یک عضو حیاتی و مهم در  خودرو محسوب می‌شود. زمانی‌که پیشرانه روشن می‌شود، تسمه دینام توسط میل‌لنگ به چرخش درآمده و این چرخش را به قسمت‌های مورد نیاز نیز انتقال می‌دهد. بدون وجود تسمه دینام یا در صورت آسیب دیدن آن ممکن است موتور خودرو حتی نتواند کار کند



به ‌عنوان یک قاعده‌ی کلی، تسمه دینام معمولا بیش از 5 سال یا 80 هزار کیلومتر دوام نمی‌آورد و باید آن را تعویض کرد. در برخی خودروها تسمه دینام تا 120 هزار کیلومتر را هم بدون مشکل کار می‌کند؛ اما برای دانستن زمان دقیق تعویض باید به دفترچه راهنمای هر خودرو رجوع کرد. تسمه دینام با گذشت زمان به دلیل اینکه تحت فشار و حرارت زیادی قرار دارد، کارایی خود را از دست می‌دهد و مستعد پاره شدن می‌‌شود. اگر مشکوک شده‌اید که تسمه دینام خودرویتان دچار مشکل است باید به‌دنبال علائم زیر در خودروی خود باشید.

صدای جیر جیر از جلوی خودرو

اگر صدای جیر جیر از جلوی خودرو شنید شود، به احتمال زیاد وقت تعویض تسمه دینام است. این صدا بر اثر ساییده شدن تسمه روی پولی ایجاد می‌شود. تنها راه بر طرف کردن این صدا نشان دادن خودرو به یک مکانیک خواهد بود تا خودرو را عیب‌یابی کرده و تسمه را در صورت نیاز تعویض کند.

 

 از کار افتادن هیدرولیک فرمان و کولر خودرو


از آنجایی که تسمه دینام توان مورد نیاز کمپرسور کولر و پمپ هیدرولیک فرمان را تأمین می‌کند، پاره شدن آن باعث از کار افتادن این سیستم‌ها خواهد شد. پارگی تسمه دینام را از سفت شدن فرمان و کار نکردن کولر می‌توان متوجه شد. باید توجه داشت که در صورت از کار افتادن سیستم هیدرولیک فرمان، فرمان خودرو بسیار سفت شده و کنترل خودرو خیلی سخت می‌شود و این از نظر ایمنی بسیار خطرناک خواهد بود. به همین خاطر ارزش دارد که همیشه سرویس تسمه دینام را به‌ موقع انجام داد.



افزایش دمای موتور

 

اگر در خودرویی واتر پمپ نیز توسط تسمه دینام چرخانده شود، با پاره شدن تسمه واتر پمپ از کار خواهد افتاد؛ بدین ترتیب دمای موتور افزایش می‌یابد. اگر راننده افزایش غیر عادی دمای موتور را مشاهده کند باید فورا تسمه دینام را بررسی کند و سپس خودرو را به یک مکانیک نشان دهد. استفاده از خودرو درحالی‌که موتور بیش از حد گرم شده باشد، می‌تواند آسیب بسیار جدی به‌بار آورد و تعمیرات آن نیز بسیار پر هزینه خواهد بود.

مشاهده‌ی ترک و پارگی روی تسمه

طبق گزارش اتو حیدری  بهترین راه‌ برای بررسی تسمه، نگاه کردن به سطح آن است. تسمه باید از نظر وجود ترک، پارگی یا ریش ریش شدن با چشم بررسی شود. اگر هر چیز غیر عادی روی سطح تسمه مشاهده شد، باید تسمه را تعویض کرد. اگر هر یک از علائم بالا را در خودروی خود دیدید بهتر است فورا به یک مکانیک مراجعه کنید تا از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری شود

چه موقع تسمه تایم را تعویض کنیم / طول عمر تسمه تایم چه قدر است

اگر از زیر درب موتور صدای ضربه می شنوید، احتمالاً مربوط به صدای برخورد تسمه تایمینگ که شل شده با پوشش پلاستیکی روی آن است. برای بررسی کشش و تصمیم گیری در مورد شل بودن تسمه تایم به مکانیک خود مراجعه کنید. در همه خودروها راه های مختلفی برای تنظیم کشش تسمه تایمینگ وجود دارد. بعضی از خودروها دارای مکانیزم خود تنظیم هستند و در برخی دیگر خودروها این کار بایستی به صورت دستی انجام شود. تسمه تایم اکثر خودروها در کیلومتر 80 هزار و یا هر 5 سال یکبار می بایست تعویض شود. البته ممکن است بنا به مدل خودرو این عدد متفاوت باشد که با مراجعه به دفترچه راهنمای هر خودرو می‌توان از این عدد مطلع شد .فراموش نکنید مسافت ذکر شده برای به طور مثال 80 هزار کیلومتر بعدی نیز صدق می کند. (160 هزار، 240 هزار و…)


موعد تعویض تسمه خودرو های داخلی

برای برخی خودروهای داخلی هر 60 هزار (پژو 405) یا 65 هزار کیلومتر (به طور مثال پژو 206 با موتور TU5 و سایر خودروهای با پیشرانه مشابه و کیا ریو) توصیه می شود. البته توصیه می کنیم با توجه به کیفیت پایین برخی قطعات کمی زودتر از کیلومتر مشخص شده (50 و یا 60 هزار کیلومتر) نسبت به تعویض تسمه تایم اقدام کنید.


منبع :  اتو حیدری


reference : http://autoheydari.ir/blog/

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟ و چه تأثیری بر سئو دارد؟

فرض کنید یکی از دوستانتان سوالی در مورد بهترین رستورآن‌های تهران از شما می‌پرسد. با اینکه تا به حال به چندین رستوران خوب رفته‌اید اما اطلاعات کافی در این مورد ندارید. اولین کاری که می‌کنید چیست؟  این که دیگر جای سوال ندارد! عبارت مورد نظر خود را در گوگل تایپ کرده و با کلیک بر روی دکمه جستجو، لیست بهترین رستورآن‌ها به همراه عکس، آدرس و نظرات مشتریان را در اختیار شما قرار می‌گیرد. با خود فکر می‌کنید که گوگل چقدر خوب منظور من را می‌فهمد!

آیا جستجوی گوگل همیشه اینقدر در درک معنا خوب بوده؟

اگر به یاد داشته باشید، در سال‌هایی نه چندان دور که الگوریتم‌های گوگل هنوز تا این حد هوشمند نبودند، رسیدن به پاسخ سوال شما اصلاً به این سادگی نبود. به عنوان نمونه، ممکن بود که عبارت یا سوال خود را در گوگل جستجو کنید، اما اولین نتایجی که به شما نشان داده می‌شدند صفحات اسپم و نامرتبط باشند.

این سایت‌ها با استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه قصد گول زدن گوگل و کاربران را داشتند. وقتی اولین نتیجه گوگل را باز می‌کردید ده‌ها یا حتی صدها پاپ‌آپ تبلیغاتی آزاردهنده با روان شما بازی می‌کرد.

اما گوگل دست روی دست نگذاشت و با روشن کردن کارخانه‌های الگوریتم سازی خود، سایت‌های اسپمری که در رتبه‌های برتر صفحات نتایج قرار داشتند را به کلی نیست و نابود کرد. اما چه الگوریتمی توانست به خوبی این حرکت پسندیده را از خود نشان دهد و تنها نتایجی را نشان دهد که کاربر واقعاً به آن نیاز دارد؟


الگوریتم مرغ مگس خوار چیست و چگونه کار می کند؟

همانطور که در ابتدای به آن اشاره شد، سرعت و در عین حال وجود دقت از مهمترین صفات بارز مرغ مگس خوار می باشد و از آنجایی که گوگل سعی بر آن داشت تا به الگوریتمی دست یابد که از طریق آن علاوه بر سرعت در هنگام جستجوی صفحات؛ با دقت، بهترین نتایجی را که مورد نظر کاربر می باشد بدست آورده و به کاربران ارائه دهد توانست الگوریتم مرغ مگس خوار را راه اندازی کند.

روش این الگوریتم بدین صورت است که بر روی مفهوم عبارت جستجو شده کار می کند. بدین صورت که ابتدا برای کلمه مورد نظر مترادف پیدا کرده سپس از طریق آن به هدف جستجوی مخاطب دست پیدا خواهد کرد و بهترین نتایجی را که می تواند مخاطب را راضی نگه دارد به او ارائه می دهد.

بطور مثال شما در گوگل عنوان ” خرید موبایل” را تایپ می کنید. در این مرحله مرغ مگس خوار شروع به کار می کند و مترادف کلمات “خرید” و “موبایل” را جستجو می کند. برای خرید از کلمه “بازار” و برای موبایل از “گوشی تلفن همراه” استفاده می کند. سپس نتایجی را که به کاربر ارائه خواهد داد لینک صفحاتی است که در محتوای آن در مورد خرید و بازار تلفن همراه توضیحاتی ارائه داده شده است.

الگوریتم مرغ مگس خواربیشتر از اینکه تهدید باشد یک فرصت است!


الگوریتم مرغ مگس خوار به تمام صاحبان وب سایت ها سیگنال داد که اهداف گوگل بیشتر بر روی افزایش درک و فهم قصد در پشت جستجوی کاربران است، و دیگر به پرس و جو ها به عنوان یک رشته ی کلمات کلیدی نگاه نمی کند بلکه به دنبال مضمونی است که در پشت کلمات وجود دارد.


بهترین استفاده ای که صاحبان وب سایت ها می توانند از این بروزرسانی گوگل بکنند این است که مطمئن شوند محتوای ان ها منعکس کننده ی یک زبان طبیعی باشد. می توانید الگوریتم مرغ مگس خوار را به عنوان پلی که شکاف بین اسپم و هرزنامه های قدیمی و سئوی مدرن که منعکس کننده ی زبان طبیعی برای خوانندگان را پر می کنند، فرض کنید

نشانه های الگوریتم مرغ مگس خوار


یکی از هدف های اصلی Hummingbird، ترجمه جستجوی معنایی از یک مفهوم به یک واقعیت بود و همین موضوع در نهایت به یک استاندارد جستجو تبدیل شد. این تلاش ها منجر به این شد که حدث تقریبی از قصد جستجوی کاربر بهبود پیدا کند، پس برای جستجوی بالا، کاربر یکسری رستوران ایتالیایی را بر اساس منطقه اطراف دریافت می کند، و بهترین رستوران های موحود در کشور ایتالیا و نتایج غیر مرتبط دیگر را به ما نشان نمی دهد.

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل و ارتباط آن با رفتار کاربران

اول از همه باید این را بدانید که مرغ مگس خوار بیشتر به انسان‌ها اعتماد دارد، تا ربات‌های گوگل. یعنی چه؟ بگذارید با یک مثال ساده توضیح دهم.


وقتی کاربران عبارت "بازاریابی محتوا چیست" را در گوگل جستجو می‌کنند، به نتایج مختلفی برخورد می‌کنند. حال اگر تعداد کاربرانی که روی نتیجۀ چهارم کلیک می‌کنند بیشتر از تعداد کاربرانی باشد که روی نتیجۀ اول کلیک می‌کنند، پس از مدتی جایگاه نتیجه چهارم ارتقا پیدا می‌کند و در مقابل جایگاه نتیجه اول پایین‌تر می‌رود. این یعنی مرغ مگس خوار گوگل رفتار کاربران را تحلیل می‌کند و به آن‌ها اعتماد می‌کند. پس سعی کنید هنگام تولید محتوا، در کنار الگوریتم‌ها و ربات‌های مختلف گوگل، مخاطبانتان را هم به طور جدی در نظر بگیرید و ببینید که به چه چیزهایی توجه بیشتری نشان می‌دهند. البته فقط تعداد کلیک‌ها نیست که تعیین کننده است؛ عوامل مختلفی مثل نرخ پرش، میزان گردش در سایت، محبوبیت در شبکه‌های اجتماعی و ... هم در سنجش میزان محبوبیت شما نزد کاربران دخیلند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد سوئ، آموزش سئو، طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ میتوانید به وب سایت ای نگاه مراجعه کنید.

نرخ کلیک چیست

اهمیت نقشه XML سایت را جدی بگیرید



نقشه سایت XML روشی است که مدیر یک وب سایت، می تواند موتورهای جستجو را از تمام صفحات و پیوندهای وب سایت خود آگاه کند. این نقشه بروزرسانی ها و تغییرات را به اطلاع موتورهای جستجو می رساند، بدین ترتیب فرایند ایندکس شدن به سرعت و بهتر انجام خواهد شد. این موضوع می تواند بر محبوبیت وب سایت شما برای ربات های جستجوگر بیفزاید.
 
ابزار متعددی برای طراحی نقشه سایت وجود دارند، یکی از آنها پلاگین Yoast است، که کاربران وردپرس می توانند از آن استفاده کنند.
 

محتوای کاربر پسند ایجاد کنید

حالا که قرار است سایت خود را برای کاربران موبایل بهینه کنید، بد نیست در فرایند تولید محتوای خود نیز تجدید نظر کنید. اگر تا کنون فیلم ها و تصاویر یا برخی از بخش های صفحات برای کاربران موبایل نمایش داده نمی شد. سعی کنید، استراتژی را تغییر دهید و این بخش ها را برای کاربران موبایل بهینه کنید.
 
این تصور که چون گوشی ها کوچکند پس کاربران موبایل از خواندن مقالات طولانی خسته می شوند اشتباه است. سعی کنید محتوای با کیفیت تولید کنید و از تصاویر جذاب و متناسب استفاده کنید تا کاربران خسته نشوند. متن پیوند ها را طوری هایلایت کنید که کاربران موبایل بتوانند آنها را تشخیص دهند و روی آن کلیک کنند.
 
عنوان مقالات و متادیسکرپشن باید در هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ یکسان باشد و قابل خواندن! دو عاملی که کاربر را مجاب می کنند تا روی سایت شما کلیک کنند.




برای کلیک گرفتن طعمه نگذارید!

اگرچه این روش می تواند CTR را افزایش دهد اما تاثیرات منفی آن بیشتر از اثربخش بودنش است. چرا که طعمه گذاری مانند "11 راه شوکه کننده برای ثروتمند شدن" قطعا می تواند کلیک کاربران را جذب کند اما وقتی متوجه می شوند که محتوای شما نیز تکرار مکرراتی بیش نیست، به عقب برمی گردند و نتیجه دیگری را کلیک می کنند. به زودی هم شاهد افت رتبه صفحات سایت خواهیم بود.

از روش آکاردئون محتوا یا محتوای قابل گسترش بهره بگیرید

محتوایی که قابل گسترش هستند و به سبک آکاردئون یا کشویی طراحی می شوند، روش خوبی برای نمایش اطلاعات زیاد در یک صفحه کوچک هستند. به این صورت که در ابتدا یک عنوان در هر باکس دیده می شود، سپس کاربر با کلیک روی آن، می تواند بدون انتقال به صفحه ای دیگر همه محتوا را بخواند. یعنی منو باز و بسته می شود. این روش برای نمایش محتوای بیشتری به کاربران موبایل در یک صفحه کاربردی است. بدین ترتیب کاربران بدون اینکه اسکرول طولانی انجام دهند به محتوای بسیاری دست میابند.
 

سرعت سایت را افزایش دهید

افزایش سرعت بارگزاری سایت موضوعی است، که کارشناسان سئو روی آن تاکید دارند، چرا که کاربران کم حوصله هستند و چند ثانیه بیشتر صبر نمی کنند تا محتوا بارگزاری شود. بنابراین چه موبایل ایندکس اول باشد و چه دسکتاپ، همچنان باید بکوشید تا سرعت سایت را افزایش دهید. برای این منظور راهکارهای بسیاری وجود دارند. از جمله آنها می توان به انتخاب هاست پر قدرت و سریع، بهینه سازی تصاویر و ویدئوها، طراحی سبک سایت اشاره کرد.
 

صفحات پر شتاب موبایل (AMP) ایجاد کنید

پیشتر در مورد AMP توضیحاتی دادیم، اگر می خواهید تا با موجی که Mobile First Index برپا کرده شنا کنید، بد نیست از فناوری AMP استفاده کنید. با استفاده از پلاگین AMP کاربران وردپرس می توانند صفحات ساده و سریعی برای نمایش در تلفن های همراه بسازند. کافیست افزونه را نصب کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.


چگونه CTR سایت خود را بررسی کنیم؟

برای اینکار باید به حساب کاربری Google Search Console خود وارد شده و در قسمت Performance، بخش Average CTR و Average position را فعال کنید. سپس می توانید  CTR های مربوط به رنک های مختلفی که دارید را مشاهده کنید. اینکه چه نرخ کلیکی برای هر پوزیشن مناسب است، بستگی به معیار و تحقیق هایی دارد که شما در خود دارید.

سپس باید اصول بهینه سازی سایت را برای مواردی که مشکل دارند، پیاده سازی کنید. عنوان صفحه و متا دیسکریپشن مهمترین مواردی هستند که شما باید آن ها بهبود دهید تا افزایش نرخ کلیک سایت خوبی داشته باشید. بعد از اینکه بهینه سازی های مرتبط را انجام دادید، یک فایل CSV از حساب Google Search Console دانلود کنید تا با استفاده از آن پیشرفت هایی که در زمینه CTR رخ می دهد را متوجه شوید.


سخن پایانی

احتمالا با خواندن این مقاله ترس از دست دادن رتبه سایت تان در آینده بیشتر شده. همانطور که گفته شد بهتر است از این پس، بیش از پیش به کاربران موبایلی اهمیت دهید. الگوریتم Mobile First Index قرار نیست به کلی رتبه سایت شما را از بین ببرد یا دچار تغییر کند، تنها نحوه نمایش در صفحه نتایج تغییر می کند، که اگر سایت شما موبایل فرندلی باشد، هیچ مشکلی نخواهید داشت! سایت هایی که نسخه موبایل ندارند همچنان می توانند رقابت کنند. اما وقتی همه کاربران موبایل روز به روز افزایش می یابند، آیا منطقی است شما نسخه موبایل وب سایت را نادیده بگیرید؟ همچنین برای اطلاع بیشتر در مورد آموزش سئو به سایت ای نگاه مراجعه کنید